Tu będę zamieszczał pomocne wskazówki dotyczące napraw i regulacji motocykla MIŃSK, które powinny ułatwić te czynności. Przepraszam za mało profesjonalne opisy i rysunki ale cała ta wiedza pochodzi z mojego doświadczenia a nie z technicznych opisów. Przedstawiam ją w możliwie zrozumiały sposób aby nawet bez wykształcenia technicznego można to było zrozumieć.



Skrzynia biegów.










Skrzynia biegów.
Często zdaża się że wyskakują biegi, zwłaszcza w motocyklach po większym przebiegu. Najczęściej wyskakują drugi i czwarty bieg ale zasada działania tyczy sie prawie wszystkich przełożeń w skrzyni. Na szczęście w większości przypadków można to łatwo naprawić. Połóż motocykl na lewym boku lub spuść olej i zdejmij pokrywę skrzyni biegów (dekiel pod wałkiem zdawczym mocowany na chyba 9 śrub). Jeśli nie robiłeś tego wcześniej dokładnie zapamiętaj miejsce zamontowania każdego trybu, która strona jest on włożony itd, zaznacz który wodzik jest na którym miejscu i upewnij sie czy bedziesz w stanie to złożyc jeśli każdy tryb będzie oddzielnie. Skrzynie w Mińsku można złożyć na kilka sposobów ale tylko w jednej kombinacji działa ona prawidłowo.
Najczęściej powodem wyskakujących biegów jest to że wyrabiaja się "wąsy" zazębiające tryby bokami na danym wałku. Jeśli tryby nie mają odpowiednio ukształtowanych miejsc połączeń będą one sie wzajemnie odpychały. Trzeba te miejsca wypiłować w odpowiedni sposób aby tryby się zakleszczały podczas przenoszenia napędu. Każdy tryb w skrzyni mińska jeśli ma takie wąsy na boku powinien być tak wypiłowany jak na rysunku. Jeśli wiesz który tryb odpowiada za dany bieg możesz go tak wypiłować aby więcej nie wyskakiwał.